Main Logo 4

İSTANBUL KULÜBÜ YOLLARDA...

İstanbul Kulübü, yıl boyunca yaptığı gezilerine başladı.

İlk gezi güzergahımızı Tarihi Yarımada'da KADIRGA-GEDİKPAŞA olarak belirledik. Öğrencilerle sabah saat 07.00’de servisle okuldan hareket ettik. Tavşantepe Metro ile Kadıköy’e ulaştık. Kadıköy’den vapurla Eminönü’ne geçtik. Yürüyerek Küçük Ayasofya Camii’ne ulaştık. Caminin gezilmesinden sonra Sokollu Mehmet Paşa Camii’ni gezdik. Caminin çinileri öğrencilerin çok ilgisini çekti.

Sonraki durağımız Nişanca Hamamı idi. Nişanca Mehmet Paşa Camii de ahşap mimarinin güzel örneklerinden birisiydi. Meryamana Ermeni Kilisesi’nde görevli bir kişi bize kilisenin özellikleriyle ilgili ilginç bilgiler verdi. Bundan sonraki yemek molasını Sultanahmet Meydanı’nda verdik.

Yemekten sonra ilk durağımız Çemberlitaş idi. Çemberlitaş’tan sonra Kapalıçarşı’yı öğrenciler serbest olarak gezdiler. Kapalıçarşı’nın yanında Sahaflar Çarşı’sı ve Beyazıt Meydanı’nı da gezdik.

Gezdiğimiz yerlerin tarihi özelliklerini görevlendirilen öğrenciler anlattı. Yine aynı güzergahı izleyerek saat:19.00’da okula geri döndük. Öğrenciler, bu gezide İstanbul'da yaşayan farklı kültürlere ve farklı dinlere ait özellikleri tanıma fırsatı buldular. Ayrıca, İstanbul’da bilinen tarihi eserlerin dışında sokak aralarında kalmış, çok bilinmeyen tarihi eserleri görme ve tanıma şansına sahip oldular.