Main Logo 4

IB-DP

TEVİTÖL’DE IB
 
new IB logo 50TEVİTÖL’de 2005’ten beri IB programını uygulamaktayız. İlk IB Diploma programı mezunlarımızı 2007’de verdik. İstatistikler bölümünde de bulunabilecek çok başarılı sonuçlar elde ettik. Öğrenciler 10. Sınıfın bahar döneminden itibaren IB ile ilgili bilgilendiriliyor ve yönlendiriliyor. 10. Sınıftaki derslerin çoğu IB-öncesi dersler olarak adlandırılabilir. Neticede, öğrenciler 11. Sınıfta IB Diploma programına katılıp katılmayacaklarına kendileri karar veriyorlar. Son zamanlarda bu yıl grubunun yaklaşık yarısı 11. Sınıfta IB Diploma programına devam etmeye karar veriyor. Ders seçimleri konusunda öğrencilerin önünde belirli sayıda seçenekler var. Bu okulda, yurt dışında okumayı planlayan öğrencilerin, aşağıda ana hatları verilmiş kurslardan herhangi birini seçerek IB Diploma yapması beklenmektedir. Fakat fen alanında güçlü ve Türkiye’nin ulusal üniversite sınavına da girmeyi düşünen öğrenciler olduğunda, bu öğrencilerin iki IB fen grubu dersini (Grup 4 ve 6) almaları istenir.
  • Birinci Grup: Türkçe A Edebiyat
  • İkinci Grup: İngilizce A Dil be Edebiyat
  • Üçüncü Grup: 20. Yy ’da Türkiye (sadece SL), Ekonomi, ITGS
  • Dördüncü Grup: Biyoloji, Kimya, Fizik
  • Beşinci Grup: Matematik
  • Altıncı Grup: Görsel Sanatlar A, Müzik, Fransızca (AB initio) (sadece SL), Almanca (AB initio) (sadece SL), Ekonomi, ITGS, 20. Yy ’da Türkiye (sadece SL), Biyoloji, Kimya, Fizik
Öğrenciler sonuçta üç HL, üç SL dersi seçmelidirler. Yukarıdaki dersler, aksi belirtilmedikçe, hem HL hem SL olarak sunulmaktadır. Bütün bu alanlardaki öğrenciler HL sınavını alacak gibi eğitilir fakat 3 adet SL sınavına girerler. Üniversite tercihlerine bağlı olarak derslerini HL olarak almaları konusunda yönlendirilirler.

IB’nin amacı öğrencilere kaliteli bir eğitim sunmaktır. 11. Sınıfla öğrenciler bu altı konunun her birinden 4 ya da 5 saat eğitim alırlar. Buna ek olarak da, 1 ya da 2 ders saati TOK (Bilgi Kuramı) dersi alırlar. Geri kalan 10 saatlik ders süresi de Milli Eğitim Bakanlığı’nın zorunlu tuttuğu din, geometri vs gibi derslerin tamamlanmasıyla doldurulmaktadır. Bütün öğrencilerin (saat 16:00 – 17:30 arası) üç müfredat dışı okul sonrası aktiviteye katılması beklenmektedir ki bu da onlara CAS gereksinimlerini gerçekleştirebilmeleri için yeterince zaman ve şans vermektedir. 11. Sınıfta öğrencilerden “extended essay” konuları hakkında düşünmeye başlamaları istenir. Üniversitede eğitim almayı planladıkları bir alanda olması konusunda yönlendirilirler.

11. sınıf sonunda, bütün IB öğrencileri IB gelecekleri konusunda nihai kararları vermek zorundadırlar. Önlerinde dört seçenek vardır. IBDP ile devam edebilirler (ki yurtdışında eğitim almayı planlıyorlarsa bunu yapmak zorundadırlar), Türkiye Ulusal üniversite sınavı müfredatı ile IB’yi birlikte yapabilirler (bu da en zorlayıcı seçenektir), ya da IBDP’yi tamamen bırakır, çeşitli alanlarda IB sertifikası alarak veya almayarak Türkiye üniversite sınavı müfredatına devam edebilirler. Bu aşamada öğrenciler IBDP’yi tamamlasalar da, sertifikalarla devam etseler de, hatat tamamen bıraksalar da IB tecrübesinin üniversite yaşamlarındaki olumlu etkisinden bahsetmektedirler.

Bu zor bir karardır. Öğrencinin sınıftaki ve sınavlardaki performansına, ödevlerini zamanında teslim etme sorumluluğuna, zaman yönetimine ve ortalamalarına bağlıdır. Nihai karar Müdür Yardımcıları, IB Koordinatörü, danışmanlar, rehberlikçiler ve ebeveynlerle birlikte verilir. Bu süreç içerisinde öğrencinin asıl amacı herkesin yoğunlaştığı nokta olmaktadır. 

Karar verildikten sonra, eğer öğrenci IBDP’ye devam ediyorsa, akademik yılın geri kalanında kendini tamamen IB diploma programına adamalıdır. Bütün teslim tarihlerine uymalı, ellerinden gelenin en iyisiyle görevleri yerine getirmeli ve deneme sınavlarından iyi sonuçlar almalıdır.
 
David Helliwell
TEVİTÖL IB Koordinatörü